Ik wil graag de ervaringen van onze klanten in de non profit en zakelijke dienstverlening met je delen.
Klanten vragen al jaren naar online systemen om inkomende facturen te verwerken, maar de oplossingen in de markt waren jarenlang prijzig en/of technisch complex, en daardoor alleen voor grootgebruikers interessant.
Sinds zomer 2016 is dat echter verandert, en dat wordt opgepakt: vele Databas klanten kiezen voor een oplossing die binnen AccountView en Visma.net werkt, met een veel gunstiger prijsmodel en die technisch eenvoudiger is te implementeren. De oplossing wordt nu al bij 20 Databas klanten dagelijks gebruikt, en dat aantal groeit elke maand. De verwachting is dat eind 2017 minstens 50 Databas klanten met deze online oplossing werkt. Wat zeggen deze klanten hierover?
Unieke oplossing – geen extra pakket nodig
De klanten waarderen de eenvoud van de oplossing, met name dat hij werkt binnen AccountView en Visma.net. Je hoeft dus geen extra pakket te kopen/huren en te koppelen. De oplossing heet Visma AutoInvoice en Approval. Hij is van Visma en dus van dezelfde producent als AccountView en Visma.net, en dat heeft zijn voordelen: er hoeft geen koppeling te worden gemaakt en je niet hoeft te schakelen tussen boekhouding en factuursysteem.
Alle informatie over de factuur bij elkaar
De klanten laten weten dat de meeste facturen als pdf binnenkomen en dat ze die doorsturen naar Visma AutoInvoice, waarna ze de facturen terugzien op het scherm in hun boekhouding. De voorgestelde boeking wordt gecontroleerd, en de factuur wordt online doorgezet naar de goedkeurder. De factuur, de boeking en de opmerkingen van de goedkeurder(s) staan altijd bij elkaar op het scherm. Klanten zeggen: onze kasten worden leger, er zijn geen ordners meer met inkomende facturen
Online digitaal archief
Het grootste voordeel dat klanten noemen is het supersnel terugvinden van facturen. Wil je weten bij wie een factuur ter goedkeuring ligt? Wil je alle facturen per leverancier opvragen om eerdere bestel informatie op te zoeken? Weet je alleen het factuurnummer en wil je de factuur erbij vinden? Dat gaat heel gemakkelijk via het digitale archief dat automatisch wordt opgebouwd en waarin je op allerlei manieren kunt zoeken, filteren en sorteren.
Optimaal administratief proces
Hiermee is weer een administratief proces verder geoptimaliseerd, door de juiste keuze van software in combinatie met instructie en advies van ervaren Databas consultants.
Werkt dit ook bij jou?
Wil je weten of het ook voor jou kan werken? Bezoek dan een What's new training bij Databas, vraag jouw Databas consultant om meer informatie, of vraag om Master Check door een business consultant.
Lees meer over de Master Check door een Databas business consultant