Databas Blog

    Vanuit huis onkostendeclaraties afhandelen

    Onkostenadministratie - vanuit huis
    Door de corona uitbraak moeten we vanuit huis werken. Het kantoor waar je collega's ontmoet is leeg geworden. En dat is voor de onkostenadministratie een uitdaging. Want de onkostenadministratie is bij uitstek een administratie waar veel personen bij zijn betrokken: declaranten, boekhouder, controller en managers. De declaranten geven hun bonnetjes aan de manager, de boekhouder boekt ze in en de controller bewaakt het proces. En dat allemaal vanuit huis.

    Accountancykantoren en thuiswerken

    Door de corona uitbraak moeten we vanuit huis werken. Dat is nu zeker tijdens de btw-aangifte maand een logistieke uitdaging voor accountancy kantoren: alle documenten en bankmutaties van de klanten gaan eerst naar de kantoormedewerkers thuis, worden daar geboekt, en gaan daarna weer terug naar kantoor voor archivering.

    Thuiswerkers en de crediteurenadministratie

    Door de corona maatregelen werken we vanuit huis. Voor de crediteurenadministratie is dat een hele uitdaging. De boekhouder moet alle facturen thuis zien te krijgen, en toch ook centraal archiveren. De managers moeten deze vanuit huis goedkeuren. De controller moet vanuit huis grip op dit proces zien te houden.

    Thuis rapportages inzien

    Rapportages thuis inzien
    Door de corona uitbraak is de normale gang van zaken verstoord en wil je als controller sneller en vaker rapporteren. Bovendien wil je jouw rapportages als thuiswerker online inzien. Je bent sneller geholpen met online rapportages, die automatisch zijn opgesteld op basis van de data in Visma.net ERP of AccountView.

    Op wiens bureau ligt die factuur?

    Herken je de volgende situatie?